Nahrajte fotku z vášho zariadenia

Košičania nie sú ovce

a košický smerácky primátor, zasa bačom!? Súčasná apokalypsa v električkovej a cestnej doprave v meste je výsledkom nekompetentnosti nielen magistrátu, ale predovšetkým prešovskej spoločnosti Dúha, v konzorcií s poľskou spoločnosť ZUE a. s. Krakov, ktoré boli vybratá pre rekonštrukciu električkovej trate, akože v rámci integrovanej koľajovej dopravy, na ktorú mesto dostalo z európskych fondov, včítane vládnej podpory celkom 40 miliónov €, včítane DPH. Štatutárom Prešovčanov je Ing. Peter Horvát a Ing. Miroslav Remeta, ktoré sú prepojené s bratislavskou spoločnosťou EKOFIN Slovakia. Rekonštrukcia mala byť ukončená najneskôr do 31. júla 2015 Kvalita zrekonštruovaných koľají mala umožniť, aby po nich mohli jazdiť aj tram–trainy (tzv. vlakoelektričky) bez toho, aby museli ľudia prestupovať z vlakov na električky. Prepojenie železnice s novou traťou IKD na Staničnom námestí však z pôvodného projektu vypustili. S nákupom tram–trainov sa z eurofondov na roky 2014 – 2020 sa však nepočíta, a je otázne, či niekedy v Košiciach vôbec jazdiť budú. Z eurofondov však magistrát nakúpil v Čechách pod záštitou finančnej spoločnosti J&T repasované električky Vario, bez klimatizácie a bezpečnostných kamier v cene 1,5 miliónov € bez DPH, o ktoré, pre svoju morálnu a technickú zastaranosť zahraničie, okrem Košíc a jednej bývalej sovietskej ázijskej krajine, vôbec nemá záujem Koncom mesiaca júl primátor Raši „slávnostne“ poklepal základný kameň pred staničnou budovou, kde mala rekonštrukcia začať a pokračovať až po námestie Maratónu mieru. A tak od začiatku mesiaca august bola zrušená električková doprava na stanicu, kde sa však nič nedialo a doprava bola preto bezo zmeny obnovená od 1. septembra 2014 . Rekonštrukcia tejto električkovej trate na Kuzmányho ulici odštartovala prerušením dopravy 2. augusta. Prešovská firma Dúha požadovala od Dopravného podniku mesta Košice výluku do 31. októbra. 2014. Už na konci septembra bolo evidentné,, že sa ani len samotná stavba vzhľadom na priebeh prác dovtedy nedokončí. Magistrát však v zastúpení viceprimátora Jakubova, /v súčasnosti smerácky starosta MŠ Západ/ však uviedol ako termín do vianočných sviatkov napriek tomu, že vedel, že Prešovčania nemajú dostatok pracovných síl pre tie najjednoduchšie práce. Hromžili nielen cestujúci, ale aj vodiči pre výluku miestnej komunikácie na tejto ulici. Ešte viac hromžili, kedy sa bez toho, aby dokončila trať na Kuzmányho ulici a otvorili ju, uzavrela sa v januári 2015 časť ulice na Hviezdoslavovej ulici a námestí Maratónu mieru, ktorá bola iba minulého roku kompletne vyasfaltovaná. Nastúpili tam baranidlá z Brna, údery ktorých pri spevnení trate spôsobili popraskanie budovy knižnice, ktorá je kultúrnou pamiatkou! Nejeden občan sa čuduje, že k čomu sú potrebné tieto náročné zemné práce pri úprave trate, na ktorej ešte pre 100. rokmi prechádzali nákladné električky z Poledňákovej strojárni, resp., pivovaru, na železničnú trať, odkiaľ putovali v nákladných vlakoch ťahanými parnými rušňami po šírom okolí. Aby trpezlivosť Košičanov magistrát, obsadený nekompetentnými smerákmi, ešte viacej skúšal, uzavrela sa aj Štúrova ulica od námestia Osloboditeľov po Kuzmányho ulicu. A to nielen pre cestujúcich, ale aj vodičov motorových vozidiel, ktorí ťažko nájdu pekné slovo pre primátora Rašiho, pri orientovaní sa v chaose, ktorý bol spôsobený tým, že rekonštrukcia bola priklepnutá prešovskej Duhe, ktorá na to vôbec nemala kapacity Naviac Košičanov a jeho návštevníkov čaká čoskoro aj uzavretie trate a ulice, už po druhýkrát, na železničnú stanicu. V demokratickej krajine, akou Slovensko zatiaľ nie je, primátor mesta by už za podobných okolnosti dávno rezignoval z funkcie. Strana Smer, ktorí už po druhýkrát nominovala do funkcie primátora a košické ovce ho zvolili, pravdepodobne ho opäť dosadí do funkcie ministra zdravotníctva. Tam totiž už nie je čo pokaziť...!

Komentár môžu písať iba prihlásení užívatelia.
prihlásiť / registrovať