Nahrajte fotku z vášho zariadenia

pretrhnuta .......

ide o taku spomienku - pamatnik, dole na pravo je roklina s tabulou obeti jednej z najhorsich havarii po 2WW v offshore priemysle...z 212 zomrelo 123 ludi... http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_L._Kielland_(platform) pricina? dodadatocne privarenie prirubky dakeho senzora dat pre vrtne zariadenie. slo o vrtnu plosinu. navarenie zda sa dost neodborne podla analyz sposobilo vznik trhlin v vytuhnutom zvarovom kove(kutoveho zvaru). posobneim vibracii-vlnobiti sa pomaly ale isto iniciovali trhliny ktore maju vlastnost prebehnut dokonca do podkladoveho zakladneho materialu ktory je navyse samozrejme zmeneny lokalne zvarom bez tepelnej do-upravy. na SjF absolvensti a zrejme aj Hutnickej sa vyucuje mnoho veci... okrem povinnosti Fe3C diagramu, od unavovych trhlin ci krehkych lomov, kombinacia zvarania resp obrabania/tvarnenia/min polomery versus smer vlakien(kombinacie platani s otocenim) zakladneho matierialu, samozrejmostou su specialne oddelenia pre materialove inzinierstvo + tepelne upravy .... niekto dnes mozno naivne prehlasi banalna chyba zvaru ktora prebehla celym prierezom spojovacieho nosnika cim roztrhlo diagonalnu spojnicu a zacala samota destrukcia pri 74km/h a 12 m vlnach..sa dielo dokonalo rychlo, za 23 min bole dole hlavou ..... pocet obeti narastol zrejme aj nie tak dokonale zohratou zachranarskou sucinostou, ale od vtedy sa v celom severnom mori sprisnili vyuky offshore kurzov, nacvik havarijnych situacii uz len k tej poznamke o banalite - tu je link ako sa vedny obzor hlavne okolo unavovych lomov, (teorie sirania trhlin) vyvijal... http://www.csq.cz/res/data/020/002503.pdf len od 50 rokoch po serii padov lietadiel sa vyrabaju leittadla dnes uz len so zaoblenymi tvarmi(a mozete hadat preco vsetky vlaky, lode i auta nemaju hranate okna) ... pretoze kazda hrana/prasklina je moznost iniciiacie trhliny...a spolu s vedmostami o materialovom ing ktore su velmi previazane je to velmi dolezita sucast ludskeho poznania....a doplatili na to aj armady.....nie je material ako material... tento pomnik reataze o velkosti cca 4 m .. sa nachadza na zapadnom vybezku - Tanageru casti Stavangeru

Komentár môžu písať iba prihlásení užívatelia.
prihlásiť / registrovať
hortinka

táto fotografia je skvelá, cením si Tvoje rady, je fakt, že tu kritika občas chýba a to človeka až tak neposúva dopredu ...

Susanna25

krásne

Pancho

Velmi pekny namet na fotografiu a tie farby su nadherne.

dodo3448

+

DUDIS

.

bob

tigre odpovedal som ti ja mam slnko uz pod obzorom, kamenny masiv sa navyse zvazuje ku mne cije je odvrateny akemukolvek odrazenemu svetlu, navyse skaly su tmave a boli mokre.....samotna retaz ma farbu tmavej hrdze....

Tiger

preco si nenechas poradit alebo neprecitas ako robit taketo fotky? I beg your pardon?

daniela-quadrantid

velmi pekne aj poučné, k tomu zelenému,...nemohol to byť zalený lúč ? aj tu je čosi o tom http://tvnoviny.sk/sekcia/spravy/technologie/odfotili-unikatny-zeleny-luc-na-mesiaci.html

nefotim

...a vždy sa niečo najde...a rána sú tu tiché...

bob

hej az rano som si to vsimol .. nejde o spinu na cipe, len daky zarasteny kamen vycnieval ...retusnem si to. inak spravil som 5 zaberov a chcel som potom ze daco s peknym pobrezim peknu rozmaznutu vlnu .... k vode to bolo 150-200 m, kym som presiel polovicu, baterky zhasli, obloha bez farby. taketo zapadofky, musis byt na mieste mat pripravene kompo a len cakat kedy vrcholia farby. vsetko tak max 3-5 min....pred ocami ti to zhasina. siel som z futbalu fotak vzal sebou co keby... pred asi 8 tyzdnami som dokonca z officelcestou do auta pozoroval(30 m) ako predo mnou mizne jasna zelenkavo tyrkysova akoby duha, moze byt daky efekt a la polarna ziara.... som nechapal....pred ocami sa mi to menilo aj som si oci presuchal ci reku este nie su dake pamatove vnemy od monitora ci ziariviek ..

bogo

Tá zlatofialová obloha je prekrásna. Fajn kompo. Ale tú čiernú špinku na hladine bližšie k brehu si mohol vymazať ...:-))

bob

Tiger - ee, ale podielam sa troska projekcne(piping) na rekonstrukciach plosin .......

Tiger

Pracujes na vrtnej plosine?

eibi

5+

Roman-Eibner

pekná

Iveta-Zdenko

Vidim, ze si v obore. Ja to sledujem skor amatersky. Letim s nim z Dubaia do Pariza S Emirates. Quantas a Singapore ich ma tiez, viem ze Quantas ich na chvilu grounded kvoli tym trhlinam, ale uz su nazad. Money talks...

bob

nepoucili sa od harmasanu ? treba perforovat okolo trupu !!!!!! tam sa to potom nepretrhne. jo vazne, aj titanic vydal svedectvo..tak ako povedal pred 20 r svetova spicka v pruznosti a pevnosti - prof. Eggenberger, to dnes pisu noviny. to boli prednasky!!! s tym A380 to este moze byt sranda. ved kolko to meskal do vyroby ? co prisli na to ze chvost v dyn skuskach vobec nevysiel alebo v pc modeli ? vsetko prerabali. problem je ze cim vacsie a prve ( nieco) - tym viac nedostatkov ako prvy musi vyrobca vychytat. a vzdy sa nieco najde.....prave u takychto opach ta dynamika versus kmitanie vibracie pri roznych frekvenciach, prudke dopady razy(turbulencie) nizke teploty, kvalita materialu(!) a ani sa nenazdas ... nic prijemne ked lietadlo "padne" v turbulencii a potom este chvilu kmitaju kridla a cele lietadlo sa chveje. napr u tych lodi platy su v styku s mimoriadne studenou vodou .... prve skusky Charpyho kladivom boli prezentovane 1898/1901 a Titanic bol vyrobeny v obdobi 1910-1912?

Iveta-Zdenko

Fotka pekna, pritahuje... Co sa trhlin tyka ja teraz sledujem problem s Airbus kridlami, maju tam nejake trhliny, tak sa to vraj riesi...

LuckaF

*

RasG

fajn a zaujímavé

Inkognito

fotka zaujala a takisto aj popis k nej