Nahrajte fotku z vášho zariadenia

Štrbské pleso

Pohľad na Štrbské pleso

Komentár môžu písať iba prihlásení užívatelia.
prihlásiť / registrovať
chocan

Vôbec nie. Vážim si akúkoľvek pripomienku. Aj keď som už v rokoch, stále sa mám čo učiť.

DUDIS

jo.. ale dúfam že som ťa moc nevydesil.. :)

helka

Jozef...vidíš,že sme tu na flogu rôzni amatéri...napríklad Dušan je veľmi náročný fotograf,predpisový...ja zas skôr dávam na pocity...mne sa foto páči tak, ako si ho odfotil...pekný deň Ti želám!

chocan

Veľmi pekne ďakujem.

DUDIS

na štrbské výjde denne háfo turistov.. príde na drevené mólo a cvak.. spomienkové foto na pamiatku.. áno tak sa to robí.. predpokladám však, že chceš viac.. ni len facebookové výcvaky, ale záber, na ktorý keď sa pozrieš, vyvolá pocity, vzbudí záujem zastaviť sa, poblúdiť krajinou a vychutnať si krásu.. teda pridať trochu kreativity.. 1 je dobré že si sa do záberu snažil dostať aj tŕstie vľavo na zdôraznenie hĺbky.. alefoto aj tak vyzerá dosť "plocho" - chcelo by to niečo výraznejšie do popredia čo zdôrazní plasticitu.. (nebál by som sa zapojiť aj mólo..) na fotkách sa zvykne (a nie je to náhoda) stanoviť si, čo je na fotke hlavný objekt (dominanta) a potom ďalšie objekty, čo dopĺňajú ten hlavný..(ty to máš také rozhádzané) v tomto prípade mi oko blúdi chaoticky po zábere a hľadám kde sa má zastaviť.. chcelo by to na niečo sa zamerať (hlavný objekt).. tu si dal veľkú váhu na oblohu (zaberá 50%záberu) ktorá nie je však až tak zaujímavá (dramatická).. v prírode netypický tvar je hotel v pozadí.. je v strede a asi najviac núti pohľad diváky smerovať tam, čo pri krajinkárskej fotografii nie je dobré (stredovka sa skôr pri portréte alebo architektúre používa), na to by som dal pozor.. asi by nezaškodilo trochu si prečítať niečo o kompozícii Krátký přehled kompozičních prvků Vyplnění formátu – využití celého prostoru fotografie k zachycení hlavního motivu. Středová kompozice – umístění hlavního motivu na střed, využívá se v architektuře či v portrétní fotografii, pro další kategorie nemusí být zcela vhodná. Pravidlo třetin – zjednodušení zlatého řezu, důležité prvky se umísťují přibližně do průsečíků pomyslných čar rozdělujících formát obrazu na třetiny. Diagonály – šikmé linie, které mohou procházet již zmiňovanými průsečíky, diagonály přidávají do obrazu dynamiku. Rámování obrazu – využití přirozeného ‘rámu’ ve scéně k zarámování hlavního motivu. Rytmus – zachycení motivu opakujících se prvků, výborně funguje s diagonálami. Vodící linie – linie ve scéně, které vedou pohled diváka (často silnice, řeky, ploty…). Struktura – zachycení povrchu objektů. farby: mal si dosť nevhodné počasie - opar a zníženú viditeľnosť..pomohol by kontrast a možno vytiahnuť to mapovaním tonality.. ale s citom.. (prejaví sa to na TK) viem že sa to ťažko ovplyvní ale lepšie je fotiť keď je slnko nízko - ráno prípadne podvečer - svetlo je mäkšie teplejšie a viditeľnosť je spravidla väčšie - teda aj prenos kontrastu a tým farieb.. držím palce a dobré svetlo prajem. .

duzo

Pekné foto.

helka

pekné...v TA3 sa ani zle nafotiť asi nedá...