Nahrajte fotku z vášho zariadenia

nad štrbským sa zmráka

Komentár môžu písať iba prihlásení užívatelia.
prihlásiť / registrovať
stekophoto

...ja viem, rozumiem ti, čo si sám neodkrútim, sú reči iných pre mňa echom rozprávky (ale aj nepriek tomu, nič v zlom).

DUDIS

dík.. pozriem sa na to.. aj keď .. no uvidíme :)

stekophoto

DOF a stupnice na objektívoch.: To, v akej vzdialenosti od objektívu sa predmety na snímke zobrazia ako ostré, zistíte za pomoci 2 stupníc zobrazených na objektíve (kompakty tieto stupnicu nemajú). Je to pohyblivá stupnica zaostrovania vyznačená v metroch a vedľa umiestnená nepohyblivá stupnica, na ktorej sú pri zrkadlovo rozmiestnených ryskách uvedené hodnoty clony. Interval ohraničený ryskami zodpovedajúcimi nastavenej clone, premietnutý na stupnicu zaostrovania určuje vzdialenosť objektov zobrazených ako ostrých. Hranice ostrého intervalu sa dajú spoľahlivo odčítať len na pevných objektívoch; na stupniciach zoomov nie je možné hodnotu hĺbky ostrosti presne určiť. · Pri fotografovaní zrkadlovkou v hľadáčiku v normálnom režime vidíme obraz, ktorý prechádza objektívom pri maximálne otvorenej clone (t.j. minimálnej hodnote clonového čísla) a preto sa ostro zobrazí len absolútne okolie objektu, na ktorý ste zaostrili. (A toto nasledujúce je určite pre Canon-ákov) Niektoré zrkadlovky majú však k dispozícií kontrolne tlačidlo, ktorým sa dá obraz v hľadáčiku zacloniť nastavenou clonou. V takomto prípade vidíte predmety s takou ostrosťou, ako sa zobrazia na snímke. Keďže prechádzajúce svetlo je clonou obmedzované, obraz v hľadáčiku je tmavší. Viac: http://www.skrz.sk/clona-zaostrovanie-hlbka-ostrosti----a14-7395-sk.htm#ixzz2CfsjmQeO Pre krajinkárov teda by malo platiť, že čím viac je clona pred čipom stiahnutá - uzatvorená, tým viac času potrebuje na uloženie dat na čip (teda dlhšiu expozíciu) a čím viac dat uloží, tým viac bude obraz na výstupe ostrejší a viac záznamu o farbách zachytí čip. Odsledujte si skušobne testovací objekt s rôznymi clonami a porovnajte množstvo uložených dat v MegaBytoch. Čím viac dat (Mb) tým lepšie pre ďalšie spracovanie. Každý jeden Pixel nesie v sebe nie len hodnotu plochy na obrázku, ale aj hodnoty farby. Nebojte sa použiť vysoké clonové číslo. (len pre informovanosť, ak som hlboko v omyle, a niekto máte lepšie skúsenosti doložené svojou vlastnou praxou - opravte ma. Som si vedom, že svet tachnológie pracuje na automatizácii snímania pre všeobecné použitia populácie a tak vlastne vznikajú oné "cvaky".)

DUDIS

ďakujem za zastavenia skúsim reagovať.. "Prečo je spodná časť fotografie až taká tmavá, kde sa stráca kresba v prijatelnom svetle? Sú dve možnosti myšlienkových pochodov. 1./ Je to krátkym časom, kde sa nestačilo toto stredné pole presveltiť? 2./ Je to tým, že sa tam dostalo príliš moc svetla (a zhorelo do čierna)? " - svetlo nebolo vôbec ideálne ale tvrdé obedné (na tmavých stromoch v popredí tvrdý tieň) - musel som však podexponovať 1 EV aby som nemal spálenú oblohu a sneh na kopcoch - lebo hold canon 18MPX čip je slabučký a scéna sa zďaleka nevošla do jeho dynamického rozsahu (na sofistikované metódy viacerých expozícii nebol vedľa diaľnice čas ani statív..) fotografia bola vyvolávaná v rawe na zosvetlenie tieňov a stmavenie svetiel.. napriek tomu stále nič moc.. po prevode do tifu som ešte pracoval v zonery 14 s mapovaním tonality, vyrovnaním histogramu a lokálne stmavoval a niekde zosvetľoval (zosvetľovanie slabo lebo to najviac dodáva bordel do snímku) po zmenšení sa pôvodná kresba stromov stratila a nahradilo ju po doostrení "toto" - prečo-- lebo na konáre pôvodného vychádzajú 2 pixely.. pozriem sa na raw a skúsim sa s tým ešte trochu pohrať.. tie čísla o bielej som nijako nevnímal pri úprave - zrejme robíš vo photoshope a tam to asi ukazuje..

stekophoto

Pripojím sa, ale neber to ako kritiku ale prínos do rozhľadu. ...uvažujme spolu, otázka.: Prečo je spodná časť fotografie až taká tmavá, kde sa stráca kresba v prijatelnom svetle? Sú dve možnosti myšlienkových pochodov. 1./ Je to krátkym časom, kde sa nestačilo toto stredné pole presveltiť? 2./ Je to tým, že sa tam dostalo príliš moc svetla (a zhorelo do čierna)? Pozri do softweru v ktorom pracuješ do úrovní k tejto foto. Čo je BIELA? Biela je súhrn všetkých farieb spektra v plnej dávke (255 čísel) Čo je ČIERNA ? ...čisto čierna je 0 (nula), čiže nie je tam žiadny záznam o farbe. Keď pozrieš do "histogramu", je celkom schopný k dodatočným úpravám, pretože všetky tieto potrebné data sú tam a obávam sa že pohybuješ nesprávnymi šúbrami, alebo nedostatočne využívaš možnosti ponuky v úprave. Podľa mňa, to nie je tá eňo-ňuňo konečná úprava. Vybavenie na to máš a my všetci očakávame od teba bombové fotá, nie len ja. Z tvojich príspevkov a komentárov vidím, že máš zanietený elán robiť dobré fotografie a pociťujem potrebu takému človeku pomôcť čo len radou. Ja osobne sa neviažem na nejaké teórie a som tej mienky, že "život" nás sám učí všetko čo potrebujeme v praxi, ovšem múdry z nás nikto z neba nespadol a vzájomná výmena názorov z praxe donáša prosperitu nám všetkým.

Tiger

DOF - depth of field (to len keby to niekto chcel anglicky) alebo po flogacsky dofka. ;-)

LuckaF

faaajn

helka

paci sa mi

dodo3448

+

DUDIS

jo dík za doplnenie..je to správne..

Ludmar

Pekný pohľad. Dovolím si upresniť Tvoju definíciu hĺbky ostrosti: Citujem : "Pole hĺbky ostrosti má svoj začiatok a koniec (t.j. v istej vzdialenosti od fotoaparátu začína a niekde končí). Keď hĺbku ostrosti postupne zvyšujeme, za istých okolností nastane situácia, že koniec poľa hĺbky ostrosti sa posunie do nekonečna, t.j. celé vzdialené pozadie je na fotografii je ostré, nech je akokoľvek ďaleko. Najkratšia zaostrená vzdialenosť, pri ktorej to nastane, sa volá hyperfokálna vzdialenosť. Keď zaostríme objektív na tento bod, všetko od polovice tejto vzdialenosti až do nekonečna bude na fotografii ostré." Teda to neznamená vo všeobecnoti, že záber bude celoostrý!!! Len za určitých podmienok, ako správne uvádzaš. Popredie môže byť aj neostré.

leVarie

pekné foto...

DUDIS

@Iveta-Zdenko myslím že tu to neplatí.. je to fotené teleobjektívom a ostrené na červenú budovu a prekomponované..osrosť je v celom zábere a clona ja nadmieru dostatočná.. objektív 70-200 F4L má najlepšia kresba objektívu je na 5,6 potom jemne klesá.. na 7,1 ešte v pohode a neprejavuje sa difrakcia "clona ja nadmieru dostatočná" keďže je hyperfokálna vzdialenosť vzdušnou čiarou cca 3 kilometre na použitom ohnisku a clone je záber celoostrý. trochu menej kresby je v spodnej časti kde som musel vyťahovať kresbu s tieňov - teda pás stromov je so slabšou kresbou ale najbližší stožiar v zábere je normálne ostrý.. " hyperfokálna vzdialenosť " je vzdialenosť na ktorú treba zaostriť aby bol záber celoostrý - vplýva na ňu niekoľko faktorov (clona ohnisko ..) komplikované je to ak chceme mať ostré predmety blízko.. ale to sa fotí skôr na nízkych ohniskách (širokáčoch) a clonách okolo 11 - 16 výpočet: http://www.fotozona.sk/calc/ najnižšie miesto na fotke bolo odo mňa vzdialené cca 100m a pri dosadení do vzorca mi dalo vzdialenosť od36 m do nekonečna..

whitehill

také foto poteší

Echinocactus

+

iygor

....táto nie je toľko preostrená a dosaturovaná, ale tiež by som min f11 použil... nedávno (začiatkom októbra) som tam bol a snehu veru nebolo, vtedy malovala jeseň...

Iveta-Zdenko

Doporucujem, aby si si pozrel koment od stekophoto na Ludmarovu fotku v topke. Myslim, ze podobne plati aj tu.

LuKu

Ta zasnežená Vysoká je nádherná

RasG

pôsobivý záber (potešenie pozrieť)